Veel gestelde vragen
Op deze pagina vindt u veel gestelde vragen. Wij proberen met deze pagina zoveel mogelijk vragen al voor u te beantwoorden of verwijzen naar de van toepassing zijnde specifieke site.

 

 

Algemene info

 

•    Wat zijn de huisregels op het vakantiepark?
Huisregels
Naast onze recron voorwaarden hebben wij voor onze gasten huisregels.
Deze huisregels vind u hier:
https://www.dewitteberg.nl/huisregels-de-witte-berg

Recron voorwaarden
Op al onze reserveringen zijn onze Recron voorwaarden van toepassing.
De Recron voorwaarden vind u hier:
https://www.dewitteberg.nl/algemene-voorwaarden

 

•    Mag ik bezoek ontvangen en wat kost dit?
U mag bezoek ontvangen. De kosten hiervan zijn €1,00 euro per persoon.
U kunt wanneer u een seizoen of jaarplaats heeft ook uw bezoek afkopen gedurende uw reservering, u betaald dan € 50,00 per seizoen.
Huisdieren van bezoek zijn niet toegestaan.

 

•    Is er draadloos internet (wifi) op de camping?
Op de camping is een draadloos internet-netwerk. U hoeft alleen maar verbinding te maken met ‘camping de witte berg’ u heeft dus geen wachtwoord nodig.
Let er op dat wij zogenaamd “camping WiFi” aanbieden. Ons WiFi netwerk is dan ook niet geschikt om films te downloaden en HD livestreams te kijken. U kunt uw vakantiefoto’s delen via WhatsApp en social media. U mail kunt u ook prima bijhouden.

 

•    Wanneer dient het rustig te zijn op de camping?
Vanaf 23.00 uur dient het rustig te zijn op het vakantiepark. Heeft u last van geluidshinder meldt dit dan zo spoedig mogelijk op de receptie. Houdt overdag ook rekening met medekampeerders laat anderen niet meegenieten van uw radio, TV of andere lawaaimakers.

 

•    Mag je onder de 18 jaar alleen komen kamperen?
Alleenreizende jongeren zijn op ons vakantiepark niet toegestaan.

 

•    Ik heb een ongelukje/noodgeval, wat nu? 
MEDISCHE HULP 
Wij zijn altijd bereikbaar op telefoonnummer 0541-291605

ARTSEN
Huisartsenpraktijk Ootmarsum
Molenstraat 10D    
7631 AZ Ootmarsum
Telefoonnummer:     0541-280200
Spoednummer:        0541-280202
Behandeling volgens afspraak

HUISARTSENPOST HENGELO
Voor dringende hulp huisartsenhulp; ’s avonds, ’s nachts en in het weekend en op feestdagen.
Uitsluitend voor spoedeisende huisartsenhulp die niet tot de volgende werkdag kan wachten. Altijd eerst even bellen: 088-5551155
U vindt de huisartsenpost bij het ZGT ziekenhuis in Hengelo.
Geerdinksweg 143a 
7555 DL Hengelo

AED
Deze kunt u vinden naast de ingang van de receptie. Een Automatische Externe Defibrillator is een draagbaar toetel dat wordt gebruikt voor het reanimeren van een persoon met een circulatiestilstand. De AED dient op een geautomatiseerde manier een elektrische schok toe, met als doel een gestoord hartritme te stoppen.
De AED is te openen met een code van de hartstichting. Deze code wordt door de hartstichting verstuurd naar burgerhulpverleners bij een hartstilstand.

 

•    Kan ik tijdens mijn verblijf post laten bezorgen?
U kunt tijdens uw verblijf post laten bezorgen op het adres: Wittebergweg 9 7637 PM Ootmarsum. Wel is het belangrijk dat u uw eigen naam hier dan even op vermeld. De post kunt u ophalen bij de receptie.
 

 

Reserveren/ Reserveringen

 

  • Hoe kan ik zien welke kampeerplaatsen op de camping nog beschikbaar zijn?

Via zoek & boek op onze website kunt u zien welke kampeerplaatsen in een bepaalde periode nog beschikbaar zijn https://www.dewitteberg.nl/reserveren Bij het maken van een reservering heeft u bij de optie extra’s de mogelijkheid om een kampeerplaats uit te zoeken. Indien er nog beschikbaarheid is ziet u de vrije kampeerplaatsen met groene stippen aangegeven op de plattegrond.
U betaald voor een voorkeusboeking € 5,00 per reservering.

 

•    Hoe laat kan ik op de aankomst dag terecht op de camping?
                                                         Aankomsttijden        
Kampeerplaatsen                              na 13.00 uur            
Verhuuraccommodaties                    na 15.00 uur            
Privé sanitair en badkamerlodges    na 15.00 uur    

 

•    Tot hoe laat kan ik op de aankomst dag uiterlijk aankomen?
Voor de openingstijden kunt u hier kijken:
https://www.dewitteberg.nl/openingstijden
Is de receptie gesloten als u aankomt? Dan kunt u altijd nog terecht in de snackbar of het restaurant. Wanneer het restaurant en de snackbar ook gesloten zijn kunt u bellen naar: 0541-291605

 

•    Tot hoe laat kan ik op de vertrek dag op de camping blijven?

                                                          vertrektijden
Kampeerplaatsen                              voor 11.00 uur
Verhuuraccommodaties                     voor 10.00 uur
Privé sanitair en badkamerlodges     voor 10.00 uur

Als u langer wilt blijven kan u kiezen voor een late check-out. 
De Late check out is 3 dagen voor vertrek te reserveren op basis van beschikbaarheid.

 

•    Als ik reserveer, moet ik dan reserveringskosten betalen?
Nee, u hoeft dan geen extra kosten te betalen. Als u  een voorkeur voor een kampeerplaats aangeeft wordt er wel € 5,00 in rekening gebracht.


•    Hoeveel borg moet ik betalen
U betaald voor de        sepkaart € 10,00 borg, 
                                    sleutel van de waterkraan € 1,00 borg                                                              huur bij de Heerdink Hoeve € 150,00 borg
    De borg wordt bij vertrek met uw verrekend. 
De borg van de Heerdink Hoeve wordt via de bank naar u overgemaakt.


•    Ik heb een kortingspas, geldt deze bij u op de camping? 
Wij accepteren de ASCI en de ANWB camping-key. 
Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Voor meer info: https://www.dewitteberg.nl/acsi-anwb-camping-key-europe

 

•    Mag de hond mee op vakantie?
Honden zijn niet toegestaan in de verhuuraccommodaties, openbare ruimtes en de vis/zwemvijver. Honden dienen op het park aangelijnd te zijn.
Per kampeerplaats zijn er 2 honden toegestaan.
Sinds het seizoen van 2021 hebben we 3 hondenvrije velden (de akkers, de bronnen en de bonte specht) Het is mogelijk dat er nog een enkele hond op het veld aanwezig is. Deze reserveringen waren al eerder besproken.

 

•    Moet ik het melden als er andere mensen dan mijn gezinsleden in mijn kampeermiddel verblijven? 
Ja, logees dient u aan te melden bij de receptie.

 

•    Kan ik een review achterlaten?
Na uw verblijf krijgt u van ons een enquête via de mail. Hierop kunt u invullen wat u wel en niet goed is bevallen en wat wij anders zouden kunnen doen.

 

•    Ik heb een huisje gehuurd. Welk beddengoed moet ik meenemen?      Alle verhuur accommodaties beschikken over 1 persoons matrassen en dekbedden.
De toercaravan beschikt over één      2-persoons matras.

 

•    Wat is de inventaris van mijn gehuurde huisje?
inventarisatielijst verhuuraccommodaties        

inventarisatielijst verhuuraccommodaties

   
         

keuken:

       
         

frisdrankglazen

ontbijtborden

messen

schilmesjes

maatbeker

bierglazen

borden

vorken

broodmes

beslagkom

wijnglazen

soepkommen

lepels

vleesmes

snijplank

borrelglazen

schoteltjes

dessertlepels

garde

onderzetter

plastic bekers

div. schaaltjes

theelepels

opscheplepels

ovenschaal

 

plastic borden

gebaksvorkjes

vleestang

vergiet

koffiemokken

 

plastic bestek

kaasschaaf

 

theeglazen

 

 

dunschiller

kookpannen

 

 

 

schaar

koekenpannen

 

 

 

soeplepels

 

 

 

 

bieropener

 

 

 

 

blikopener

 

 

 

 

kurkentrekker

 

         

overige:

 

servicezakje:

   
         

bezem

 

vaatdoek

 

 

stoffer en blik

 

rol toiletpapier

 

 

dweilstok incl. dweil

afwasborstel

 

 

 

 

afwasmiddel

 

 

droogrek incl. wasknijpers

lucifer

 

 

 

 

indien vaatwasser aanwezig, 3 vaatwastabletten

         

toiletgebouw op de camping:

     
         

wasmachine met wasmiddel

     

droogtrommel

 

     

strijkplank met strijkijzer

     

                

  • Ik heb gereserveerd. Hoe betaal ik mijn vakantie?
    Na het reserveren van uw vakantie ontvangt u van ons een reserveringsbevestiging.
    Hierop staat aangegeven wat de totaalprijs van de reservering is en wat de precieze betalingstermijnen zijn. 
    U kunt de betaling voldoen m.b.v. de link in de reservering. Tevens kunt u via het rekeningnummer de betaling voldoen. Vermeld hierbij uw reserveringsnummer.

  • Ik heb gereserveerd maar heb nog geen reserveringsbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
    Het kan zijn dat het e-mail niet goed is ingevuld. Heeft u gereserveerd, maar u heeft nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op.  Dat kan via de mail (info@dewitteberg.nl) of telefoon (0541-291605

  • Ik heb een vakantie geboekt, maar ik wil graag annuleren. Kan dat?
    Bij annuleringen worden de Recronvoorwaarden gehanteerd. De daarvan geldende percentages worden dan in rekening gebracht. Hoe korter voor aankomst de vakantie geannuleerd wordt, hoe hoger het percentage wordt.
    De Recron voorwaarden vind u hier:
    https://www.dewitteberg.nl/algemene-voorwaarden
     

 

Terrein


•    Welke verkeersregels zijn er op het vakantiepark
Wij adviseren u stapvoets te rijden.
Aan de linkerkant van het park bij de kampeervelden Heideveld en de Bleek is er een extra uitgang om het park te verlaten.
We zien steeds meer, hoverboards en electrische voertuigen. Vaak wordt er bij de verkoop niet verteld dat deze apparaten niet gebruikt mogen worden op de openbare weg en dus ook niet op het vakantiepark.

 

•    Hoe dient de caravan/camper/tent/vouwwagen geplaatst te worden?
Op de kampeerplek staat een paaltje op het hart van de plek. Hier moet de caravan of camper over de breedte voor staan.

 

•    Mag ik mijn auto op de camping parkeren?
Op uw kampeerplek mag 1 auto staan. Komt u met meer auto’s? Dan mag u deze parkeren op onze parkeerplaats naast ons park. 
Bij de verhuur accommodaties mag u 2 auto’s parkeren.

 

•    Heb ik Tv-signaal op mijn kampeerplaats? 
Op veel van onze plekken hebben wij tv-signaal. Wilt u er zeker van zijn dat u tv kan kijken op uw plek? Geef dit dan aan als voorkeur bij uw boeking. 
Tevens verhuren wij Digitenne op basis van beschikbaarheid.

 

•    Is er ook televisieaansluiting aanwezig?
De panoramaplaatsen met badkamerlodges beschikken over CaI aansluiting.
Voor de overige kampeerplaatsen verhuren wij digitennes op basis van beschikbaarheid. 

 

•    Heeft u specifieke plaatsen voor campers.
Er zijn geen speciale kampeerplaatsen voor campers. De camperaars mogen gebruik maken van alle kampeerplaatsen op het vakantiepark. Al onze comfort kampeerplaatsen zijn ruim en bieden voldoende ruimte voor een camper.
Bij de vliegend hert vind u een camperservice station.

 

•    Kan ik mijn caravan bij u stallen in de winter
Er is geen mogelijkheid om de caravan in de winter te stallen.

 

•    Is het toegestaan om op de camping te barbecueën of een kampvuur te maken?
Het maken van vuur in de open lucht is ten strengste verboden. Barbecueën is toegestaan wanneer men gebruik maakt van een barbecuetoestel, barbecueën op de grond is verboden. Bij periodes van aanhoudende droogte kan het barbecueën door de directie tijdelijk verboden worden.

 

•    Is er een bijzettentje toegestaan? 
Er zijn 2 bijzettentjes (4m2)toegestaan op de kampeerplaats. Een eerste bijzettentje van maximaal is gratis. Voor het tweede bijzettentje betaald u € 4,00 per nacht. 

 

•    Waar kan ik met mijn afval terecht?
Onze milieustraat kunt u vinden bij de ingang van ons park. Hier kunt u glas, papier en klein chemisch afval deponeren in verschillende afvalbakken. Restafval kunt u deponeren in de container voor het restafval. 

 

•    Wat zijn de openingstijden van de slagboom?
Tot 22 uur kunt u met de auto door de slagboom. Komt u later terug? Dan kunt u uw auto op onze parkeerplaats parkeren en lopend het park op.
Wanneer u ’s morgen voor 8.30 uur het park wilt verlaten willen wij u vragen de auto ’s avonds op de parkeerplaats te plaatsen.

 

•    Wat voor materiaal mag ik onder mijn luifel leggen?
Grasverstikend materiaal zoals plastic, worteldoek of gevlochten matten zijn niet toegestaan onder de luifel. Wel toegestaan onder de luifel is bijvoorbeeld een gerperforeerde rubbermat. Deze is ook verkrijgbaar in onze campingwinkel
 

 

Faciliteiten

 

•    Wat zijn de openingstijden van de diverse fasciliteiten?
Voor openingstijden kunt u hier terecht: 
https://www.dewitteberg.nl/openingstijden

 

•    Zijn er speciale voorzieningen voor minder validen.
Het toiletgebouw achter het veld van de IJsvogel beschikt over minder valide sanitair.
De verhuur accommodaties zijn minder geschikt voor minder validen


Sanitair

 

•    Is er een babyroom en/of is er speciaal kindersanitair op de camping.
Beide sanitair gebouwen op de camping beschikken over kindersanitair met een babybadje.

 

•    Is er speciaal sanitair voor minder validen?
In het toiletgebouw achter kampeerveld de IJsvogel bevind zich sanitair voor minder validen.

 

•    Hoe vaak wordt het sanitair dagelijks schoongemaakt? 
Het sanitair wordt 2/3 keer per dag schoongemaakt. Dit is afhankelijk van de drukte op het park. Tijden wisselen.
•    Kan ik op de camping mijn was doen?
In beide toiletgebouwen en bij de badkamerlodges vindt u een wasmachine en droger, dit werkt d.m.v. de sep-kaart. Wassen kost € 4,00 en drogen € 1,50. Waspoeder is aanwezig.

 

•    Hoe werkt het douchen en de afwasruimte op de camping / hoe werkt de sepkaart?
Voor het warme water in de douche werken we met een sep-kaart. U betaalt voor een sepkaart 10 euro borg. U kunt meerdere sep-kaarten per reservering ontvangen. Wanneer u de sepkaart in de houder plaatst krijgt u warm water. Er wordt per 10 seconden, 0,02 euro afgewaardeerd. Op het display ziet u uw saldo. Warm water in de cabines is gratis. In de receptie kunt u uw sepkaart opwaarderen. Het saldo wat u aan het einde van uw verblijf nog op de sepkaart heeft staan, krijgt u weer terug. 


Zwembad

 

•    Hoe werkt het kaartjes systeem van het zwembad? 
Bij aankomst krijgt u per gast een toegangskaartje bij de receptie. Met dit kaartje kunt u uw gehele verblijf gebruik maken van het zwembad. Wanneer uw kaartje gescand is bij de toegangspoort kunt u 45 minuten geen gebruik maken van het zwembad. Lees daarom goed de gebruiksaanwijzing bij het zwembad. 

 

•    Mogen bezoekers ook gebruik maken van het zwembad?
Dag bezoekers kunnen geen gebruik maken van het zwembad. Zij kunnen wel gebruik maken van de zwemvijver op het vakantiepark.

 

Verhuur

 

•    Is het mogelijk om fietsen etc. te huren?
Alle informatie hierover vind u hier:
     https://www.dewitteberg.nl/faciliteiten/fietsverhuur

 

•    Verhuren jullie ook koelkasten?
Wij verhuren geen koelkasten.

 

Animatie

 

•    In welke periode is er animatie voor de kinderen op de camping? 
Tijdens alle schoolvakanties (regio noord en midden) in het kampeerseizoen is er animatie aanwezig. Voor meer info over ons animatieteam: https://www.dewitteberg.nl/faciliteiten/animatieteam

 

•    Voor welke leeftijd is de animatie geschikt.
Het animatieteam richt zich met name op kinderen tot 12 jaar.

 

Eten en drinken

 

•    Kan ik eten en drinken kopen op de camping?
Onze campingwinkel bevindt zich bij de receptie. We verkopen o.a. verse broodjes (op bestelling tijdens het kampeerseizoen), klein assortiment levensmiddelen en kampeerspullen. In Ootmarsum is een winkelcentrum met een Albert Heijn, Lidl, slager en echte bakker.
Uiteraard kunt u bij onze Horeca ook terecht voor diverse (afhaal) gerechten.

 

•    Heeft de camping een eetgelegenheid?
Ons vakantiepark heeft een restaurant, snackbar en een pizzahook. Voor meer info: https://www.dewitteberg.nl/faciliteiten/horeca

 

•    Is er een ontbijtvoorziening?
Wij verkopen elke ochtend verse broodjes (op bestelling van april tot oktober). 

 

Regelgeving

 

  • Wet op privacy

Foto’s & sociale media
De gasten en bezoekers van vakantiepark de Witte Berg zijn zich er van bewust dat er foto’s en/of videobeelden van hen kunnen worden gemaakt die de directie van vakantiepark de Witte Berg eventueel kan aanwenden in het kader van commerciële of publicitaire doeleinden. Bij het betreden van het park en door kennisname van de bepalingen van dit reglement, wordt de bezoeker dan ook geacht hiermee akkoord te gaan en de vereiste toestemming zoals bedoeld in artikel 10 van de wet op de auteursrechten en de naburige rechten te geven. Iedere bezoeker heeft het recht zich te verzetten tegen het nemen en publiceren van foto’s van zichzelf. Indien u van dit recht gebruik wenst te maken, kunt u dit vooraf schriftelijk laten weten.

 

•    AVG Wetgeving
Uw NAW gegevens worden offline bewaard en uitsluitend gebruikt voor het verifiëren van de juiste persoonsgegevens bij de boeking, noodzakelijk contact tijdens uw verblijf op onze camping en eventuele vragen. NAW gegevens en plaats nummer worden niet doorgegeven aan derden zonder mondelinge toestemming van de naamdrager. Bij een reservering op vakantiepark de Witte Berg gaat u akkoord voor het ontvangen van onze nieuwsbrief, mocht u dit niet wensen dan dient u dit schriftelijk aan ons te laten weten.